Monday.com – opinie [akt. 2024]. Czy poprawi produktywność???

Czy odnosisz wrażenie, że codziennie tracisz mnóstwo czasu przez nieodpowiednie planowanie dnia pracy?

Zarządzasz większym zespołem pracowników i zastanawiasz się nad tym, jak usprawnić wspólną pracę nad różnymi projektami? A może liczysz na bardziej efektywne zarządzenie działem sprzedaży czy HR w swoim przedsiębiorstwie. Dzisiaj odpowiedzią na te, jak i wiele innych problemów organizacyjnych, jest nowoczesne oprogramowanie.

Mobilnych oraz internetowych narzędzi tego typu jest wiele, w tym Monday.com, któremu w tym artykule przyjrzymy się nieco bliżej. Sprawdź już teraz, czym jest, jakie ma zastosowanie i czy warto z niego korzystać – zapraszamy do lektury!

Czym jest serwis Monday.com?

Biorąc pod uwagę opinie z internetu, serwis Monday.com zajmuje pozycję lidera w kategorii narzędzi usprawniających organizację pracy i zarządzanie różnymi zasobami firmy. W ogromnym skrócie można napisać, że jest to niejako kombajn – platforma zawierająca zestaw różnych funkcji przydatnych zarówno pracownikom, jak i przedsiębiorcom. Pozwala na zarządzanie zasobami, projektami, jak i oczywiście czasem.

tablice. Źródło: https://monday.com/lang/pl/

Jak chwali się odpowiedzialna za nią firma, wiele rutynowych procesów można automatyzować, co oszczędza czas. Jednocześnie dzięki temu można w dużym stopniu wyeliminować tzw. czynnik ludzki, który nierzadko prowadzi do kosztownych i uciążliwych błędów związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem. Platforma pozwala na realizację wielu zadań biznesowych z poziomu jednego narzędzia. Ma być przy tym prosta w obsłudze. Jak można dowiedzieć się z oficjalnej strony Monday.com, zaletą jest także rozbudowana konfiguracja, dzięki której oprogramowanie łatwo dopasować do indywidualnych potrzeb.

Funkcjonalność tego narzędzia jest na tyle szeroka, że w zasadzie trudno opisać je w zaledwie kilku zdaniach. Z tego powodu pokrótce omówimy teraz tylko najważniejsze funkcje, jakie są w nim dostępne.

Funkcjonalność platformy – do czego można ją wykorzystać?

Ponieważ narzędzi oferowanych w ramach platformy Monday.com jest bardzo dużo, postanowiliśmy opisać 5 naszym zdaniem najważniejszych. Mają one zastosowanie w większości firm, mogąc przyczynić się do usprawnienia ich pracy.

obszary działania. Źródło: https://monday.com/lang/pl/

1. Planowanie pracy w różnym zakresie czasowym

To zdecydowanie podstawowa funkcja tej platformy. Z jej pomocą użytkownik może planować czas pracy w dowolnym zakresie, zarówno na dzień czy tydzień do przodu, jak i miesiąc albo nawet rok! System opiera się na tworzeniu zadań, którym można nadawać różne statusy. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, aby oznaczać je np. jako zrealizowane, w trakcie lub dopiero nadchodzące.

Wszystko to można monitorować na bieżąco. Bardzo istotną zaletą tego narzędzia jest opcja kontrolowania czasu. Wystarczy ustawić sobie „deadline” dla zadania, a następnie sprawdzać, ile czasu pozostało na jego wykonanie albo czy może jest już po terminie.

Warto dodać jeszcze, że platforma pozwala pracownikom rejestrować czas pracy, np. poprzez stoper. To świetna funkcja zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy wiele osób realizuje swoje obowiązki zawodowe z domu. Narzędzie ułatwia więc rozliczanie zatrudnionych osób na podstawie np. tego, ile godzin przeprowadzili w danym okresie. Łatwo także weryfikować, jak wiele czasu dana osoba czy zespół poświęcili na realizację konkretnego zadania.

2. Usprawnienie procesu sprzedaży

Możliwość tworzenia zadań jest także bardzo przydatna dla działu handlowego. Co ważne, w Monday.com można w prosty sposób tworzyć listę klientów, umieszczając w bazie najważniejsze, związane z nimi dane. Narzędzia umożliwiają zarządzanie leadami oraz oferują wiele możliwości monitorowania procesu sprzedaży.

Co warto dodać, oprogramowanie to łatwo zintegrować z innymi aplikacjami, które często wykorzystywane są w działach handlowych. Zalicza się do nich m.in. Outlook, Gmail, komunikator Slack czy freshworsk. Istotną funkcją jest również możliwość szybkiej komunikacji całego zespołu pracowników. W wielu przypadkach bardzo usprawnia to obsługę klienta, przyczyniając się do podniesienia jej jakości.

3. Wsparcie dla działu HR

Monday.com może być zarówno rozbudowaną bazą klientów firmy, jak i jej pracowników. W efekcie dostajemy narzędzie zapewniające duże wsparcie dla działów HR. Przede wszystkim aplikacja została stworzona pod kątem usprawniania procesu rekrutacji. Do tego mamy mnóstwo narzędzi związanych z onboardingiem. Korzystanie z nich ułatwia wdrażanie nowo zatrudnionych.

4. Efektywniejsze działania marketingowe

Kolejna ważna funkcja związana jest z marketingiem. Poprzez Monday.com można m.in.:

  • zarządzań kampaniami reklamowymi,
  • planować działalność w mediach społecznościowych,
  • monitorować publikację artykułów na blogach,
  • zarządzać cały zespołem odpowiedzialnym za marketing, np. przydzielając im zadania,
  • organizować różne wydarzenia, jak szkolenia czy konferencje.

5. Wsparcie dla pracowników zdalnych

Na koniec funkcja, która obecnie ma niebagatelne znaczenie, a więc obsługa pracy zdalnej. Poprzez dostępne na platformie narzędzia pracownicy mogą się ze sobą komunikować, pracować nad projektami, przeglądać zadania oraz rejestrować swój czas pracy.

Możliwości programu są tak naprawdę bardzo duże, a to, w jakim zakresie zostaną one wykorzystane, zależy tylko i wyłącznie od indywidualnych potrzeb.

Konfiguracja Monday.com – podstawowe opcje

Przy okazji warto wspomnieć kilka słów o samej konfiguracji narzędzi po ich pierwszym uruchomieniu. Funkcji jest mnóstwo, dlatego poniżej wspomnimy o tych podstawowych, z których korzystać będzie zapewne każdy. Zacząć należy od utworzenia i opisania projektu, który staje się niejako obszarem roboczym. Możemy pracować na nim, korzystając z różnych opcji, w tym takich, jak:

  • text – dodanie np. krótkiego teksu opisującego dane zadanie,
  • dropdown – funkcja kreowania własnego, rozwijanego menu,
  • numbers – pozwala m.in. na numerowanie poszczególnych zadań,
  • timeline, czyli oś czasu, na której można ustawiać dowolny zakres dat, w jakim zadania mają się wyświetlać,
  • files – tutaj użytkownicy mogą dodawać pliki do zadań, w tym pochodzące z zewnętrznych programów, jak Google Drive czy Dropbox,
  • tags – tworzenie tagów do poszczególnych zadań znacząco ułatwia późniejsze ich odnajdywanie czy sortowanie,
  • creation log i last updated – można sprawdzić, kto i kiedy utworzył dane zadanie oraz w którym momencie było ono ostatnio zmodyfikowane.

Monday.com – ile to kosztuje?

Jeśli chcesz wykorzystać serwis Monday.com na własny użytek, mamy dobrą informację – narzędzia są darmowe. W takiej wersji można jednak z niego korzystać maksymalnie na dwóch stanowiskach. W przypadku używania w firmie trzeba już liczyć się z dodatkowymi, abonamentowymi opłatami.

Każde dodatkowe stanowisko kosztuje 8, 10 lub 16 dolarów miesięcznie. Cena zależy od wybranego pakietu, z których każdy wprowadza pewne ograniczenia. Na przykład w najtańszym z nich brakuje możliwości monitorowania czasu, automatyzacji wielu procesów oraz integracji z oprogramowaniem zewnętrznym.

przykładowe opinie. Źródło: https://monday.com

Co warto dodać, istnieje jeszcze bardzo rozbudowany pakiet enterprise. W jego przypadku cena miesięczna jest ustalana indywidualnie po wcześniejszym kontakcie. 

Czy warto korzystać z tej platformy?

Zastanawiasz się, czy narzędzia Monday.com są godne uwagi i warto za nie zapłacić? Wszystko zależy tak naprawdę od Twoich indywidualnych potrzeb. Jeśli zależy Ci na usprawnieniu wielu procesów związanych z prowadzeniem firmy, a do tego chcesz zautomatyzować różne rutynowe zadania, platforma ta może sprostać Twoim oczekiwaniom.

Warto dodać na koniec, że jej możliwości przetestujesz całkowicie za darmo – wystarczy założyć konto użytkownika na stronie.

Monday.com – promocja 25.04.24

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 3]

Monday.com - opinie z forum:

  1. Czy dobrze rozumiem, że opłata pobierana jest za każde stanowisko, a więc niejako użytkownika korzystającego z platformy?

  2. michal pisze:

    orientuje się ktoś, czy narzędzia te mają rozbudowaną tę funkcję rejestrowania czasu pracy? Można zautomatyzować proces wyliczania wynagrodzeń na podstawie przepracowanych godzin?

  3. jedno pytanie, czy Monday.com ma wbudowany komunikator czy trzeba do niego podpinać zewnętrzne, jak wspomniany w artykule Slack?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *