inFakt.pl – czy wart jest swoich pieniędzy i warto go używać w księgowości on-line? Wasze opinie

Zarządzanie kosztami i przychodami, wystawianie faktur, przygotowywanie raportów czy plików kontrolnych wysyłanych do Urzędów Skarbowych. To zadania, przed którymi staje każdy przedsiębiorca. Większe firmy po prostu zatrudniają własnych księgowych, którzy odciążają od tego obowiązku. Mniejsi przedsiębiorcy lub firmy dopiero wchodzące na rynek są w mniej komfortowej sytuacji. Tutaj bowiem pojawia się problem kosztów. Własny księgowy kosztuje bardzo dużo, a usługi biura rachunkowego nie zawsze są wygodne. Alternatywą może być więc księgowość elektroniczna.

Księgowość elektroniczna – przyszłość, czy okrojona z możliwości usługa?

Wbrew pozorom zarządzanie finansami i sprawami papierkowymi w firmie nie musi być tak skomplikowane, jak wydaje się na pierwszy rzut oka. Kluczem do sukcesu są dobre narzędzia, przygotowane w taki sposób, aby dosłownie za rękę prowadziły przedsiębiorcę przez wszystkie zadania księgowe.

Firmy często boją się brać księgowość na swoje barki. W razie jakichkolwiek błędów, cała odpowiedzialność spada na przedsiębiorcę. Do tego dochodzi zwykły brak czasu. Trzeba zapoznawać się z przepisami, liczyć wszystko, notować i własnoręcznie przygotowywać raporty. Wszystkie te problemy rozwiązuje jednak nowoczesna księgowość elektroniczna. Jest ona znacznie tańsza od tradycyjnego zatrudniania księgowych i tańsza również od korzystania z usług biur rachunkowych. Co ważne, dobrze przygotowane narzędzia do minimum ograniczają ryzyko pojawienia się błędów w dokumentacji.

Idea ich działania jest prosta. Odpowiednio przygotowane oprogramowanie wymaga jedynie wprowadzenia podstawowych danych. Następnie samo realizuje wyliczenia, przygotowuje raporty czy wystawia faktury.

Wbrew pozorom to właśnie przyszłość zarządzania rachunkowością małej firmy. Dobre systemy tego typu są niezwykle proste w obsłudze. Przedsiębiorcy nawet z minimalną wiedzą rachunkową mogą szybko i bez stresu prowadzić wszystkie sprawy księgowe. Doskonałym tego przykładem jest narzędzie oferowane przez firmę inFakt, któremu przyjrzymy się teraz bliżej.

Infakt – co to jest?

To firma o polskich korzeniach, istniejąca na rynku już od 2008 roku i stale się rozwijająca od tamtego czasu. Jak podkreślają jej właściciele i założyciele, ideą tworzenia systemu było zawsze maksymalne możliwe ułatwienie procesu realizacji wszystkich zadań księgowych.

Dzisiaj firma udostępnia, jak sama się chwali, jeden z najnowocześniejszych systemów do prowadzenia księgowości. Jego twórcy zarzekają się, że narzędzia zostały stworzone w taki sposób, aby dało się je dopasować do każdego biznesu. Jednocześnie system ma być maksymalnie przejrzysty, prowadząc przedsiębiorcę krok po kroku przez kolejne procesy. Dużą zaletą tej oferty jest na pewno jej rozszerzenie o nowoczesną aplikację na urządzenia mobilne. Jest to narzędzie pozwalające między innymi na szybkie generowanie faktur w zasadzie z dowolnego miejsca na świecie, gdzie jest dostęp do internetu.

Firma inFakt udostępnia swoje narzędzia w ramach miesięcznej opłaty abonamentowej. Jak gwarantuje, nie ma tutaj mowy o żadnych kosztach ukrytych. Na co można liczyć, decydując się na skorzystanie z tej właśnie oferty?

Możliwości serwisu

Wbrew pozorom możliwości, jakie dostaje przedsiębiorca współpracujący z firmą inFakt, są naprawdę duże. Podstawą jest tutaj naturalnie księgowość elektroniczna. Jak już wspominaliśmy, jest to główny system do prowadzenia rachunkowości, jak i aplikacja mobilna do wystawiania faktur. Sam system oferuje między innymi:

  • łatwe wprowadzanie wszystkich danych finansowych;
  • monitorowanie stałych opłat ponoszonych przez firmę;
  • szybkie przesyłanie dokumentów do urzędów;
  • generowanie i wysyłanie plików JPK;
  • generowanie faktur z linkiem, który kieruje klienta do systemu płatności online.

Oczywiście możliwości tych narzędzi jest dużo więcej i najlepiej zapoznać się z nimi na stronie.

Dodatkowo firma oferuje również możliwość współpracy na zasadzie standardowego biura rachunkowego, gdzie rozliczeniami zajmują się doświadczeni księgowi. Jednak osoby korzystające z księgowości elektronicznej również nie pozostają sami. W ramach opłaty abonamentowej można w każdym momencie skorzystać z porady księgowych współpracujących z inFakt.

Co ciekawe, firma pomaga również młodym przedsiębiorcom w zakładaniu pierwszego biznesu, co dla wielu także może być ciekawą usługą.

Cennik

Ile to wszystko kosztuje? Jeśli chcecie poznać dokładniej narzędzia oferowane przez inFakt, tak naprawdę nie musicie na początku płacić ani złotówki. Firma udostępnia bowiem swoje narzędzia za darmo przez krótki okres. W tym czasie można testować pełną ich funkcjonalność, bez żadnych zobowiązań, a więc bez konieczności opłacania abonamentu.

Standardowe opłaty abonamentowe, na dzień dzisiejszy, prezentują się natomiast następująco:

  • abonament za księgowość elektroniczną to 19,50 zł netto przez pierwszy rok (w latach następnych opłata wynosi 39 zł netto na miesiąc);
  • abonament za współpracę z biurem rachunkowym dla firm rozliczających się ryczałtem to 79 zł/msc netto;
  • abonament za biur rachunkowe dla firm prowadzących księgę przychodów i rozchodów to 99 zł/msc netto;
  • pomoc w założeniu firmy jest darmowa.

Opinie

Sam fakt, że firma istnieje na polskim rynku od tylu lat, naszym zdaniem jest już najlepszym dowodem na to, że spokojnie można jej okazać swoje zaufanie.

Infakt – TYLKO dzisiaj 20.11.19 – oferta promocyjna. Kliknij

Sprawdziliśmy jednak opinie o inFakt, które w zdecydowanej większości to potwierdzają. Bardzo często narzędzia chwalone są za prostotę ich obsługi. Na plus zalicza się częste aktualizacje i natychmiastowe wprowadzanie zmian po pojawieniu się nowych przepisów podatkowych. Klienci chwalą sobie także bezproblemowe korzystanie z porad księgowych.

Czy warto korzystać na co dzień?

To, czy warto skorzystać z księgowości elektronicznej zależy w dużej mierze od potrzeb, możliwości finansowych i wielkości biznesu. Duże firmy raczej będą stawiały na własnych księgowych, ale dla biznesów małych i mikro oferta przygotowana przez inFakt może być atrakcyjna. Niskie koszty i gwarancja łatwości prowadzenia księgowości to na pewno duża zachęta. Pamiętajcie, że narzędzia można wypróbować za darmo i bez zobowiązań. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, aby to zrobić.

inFakt.pl - opinie z forum:

  1. nie polecam gdyż stosują brzydką zasadę, mianowicie wykupiłem u nich usługe
    na rok, i gdy przez ten czas włożyłem sporo wysiłku w tworzenie bazy klientów,listy towarów itd, to przy przedłużeniu usługi na następny rok okazuje się że jest duża podwyżka(ok 30 %)…, i musiałem zapłacić bo nie chciało mi sie przenosić danych do innej tanszej usługi,,,

  2. Polecam! Korzystam od 2 lat. Cena bardzo przystępna. Od świtu do nocy są dostępne pod telefonem kompetentne Panie Księgowe które cierpliwie odpowiadają na wszelkie pytania. Czas oczekiwania nie przekracza kilku minut, a wydłuża się jedynie w dniu składania pitów i vatów kiedy to i tak infolinia jest otwarta dłużej xD Jedynym minusem jest brak aplikacji mobilnej na telefony z windowsem (android i iphone już są) oraz brak chociażby najprostszego magazynu. Cała reszta, czyli interfejs, tempo aktualizacji po prostu na medal. Gdyby nie infakt, w walce z aparatem skarbowym poległbym z kretesem. Cyk, wybieram klienta z bazy, fakturka mailem i gotowe. Koszty to samo. Aplikacja przypomina o terminach mailem, pozwala rozliczać leasingi, amortyzacje, paliwo i wszelkie inne pierdoły. No nie da rady się do niczego przyczepić. Jeśli jednorazowa podwyżka 30% przy rocznym koszcie usługi tej klasy na poziomie 400-500 złotych to dla kogoś argument to niech sobie wynajmie księgową xD Truchcikiem wróci do infakta. Pozdrawiam!

  3. Witam serdecznie, z tej strony Ania z inFaktu, informacje o aktualnych usługach można znaleźć na naszej stronie infakt.pl, chętnie też odpowiem na wszelkie pytania. Pozdrawiam

    • Panie Bartoszu, zajmujemy się zakładaniem firmy. Usługa jest bezpłatna lecz wiąże się z podpisaniem umowy na usługi Ogólnopolskiego Biura Rachunkowego. Czas założenia działalności to maksymalnie 7 dni. W razie pytań zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam!

  4. Źle się zaczyna. Poprosiłem o oddzwonienie, zaakceptowałem termin i godzinę wskazaną na stronie, … ale cisza, zero odzewu. A podobno oddzwaniają w 45 sekund 🙂

  5. Infakt – TYLKO dzisiaj 20.11.19 -10% taniej. Kliknij

  6. coraz bardziej przekonuję się w stronę tego, żeby korzystać z księgowości elektronicznej. Powiedzcie proszę, czy ten system faktycznie tak dobrze się sprawdza i czy przy braku doświadczenia dam sobie z tym wszystkim radę?

  7. Czy te pliki JPK są przez ten system automatycznie dostarczane tam, gdzie trzeba? Korzystając z tych narzędzi nie muszę się o nic już martwić w tym zakresie?

Dodaj komentarz