inFakt.pl – czy wart jest swoich pieniędzy?

inFakt.pl – czy wart jest swoich pieniędzy?
Oceń
Strona infakt.pl
Strona infakt.pl

inFakt jest serwisem, który umożliwia prowadzenie księgowości małym i średnim przedsiębiorstwom bez konieczności zatrudniania specjalistów od księgowości. Spółka na rynku istnieje od 2007 roku. Platformę prowadzi i zarazem jest jego właścicielem firma inFakt Sp.z o.o. Siedziba firmy znajduje się w Krakowie.

Serwis oferuje dwie opcje prowadzenia księgowości. Pierwsza opcja to All Inclusive. W ramach tej opcji księgowość użytkownika prowadzi biuro rachunkowe działające w inFakt. Klient musi tylko wystawiać faktury i przekazywać je za pośrednictwem kuriera. Resztę spraw księgowych za klienta wykonają pracownicy biura.

Druga opcja to księgowość Self Servive. W ramach tego wariantu klient otrzymuje dostęp do oprogramowania, które ułatwia mu prowadzenie księgowości. Ponadto marka udostępnia swoim użytkownikom program do fakturowania, dzięki temu programowi można wystawiać faktury, korzystać dwudziestu szablonów faktur, prowadzić bazę produktów i usług, monitorować płatności.

Poza tym firma ma w swojej ofercie aplikację umownie.pl, za pomocą, której można wystawiać umowy z pracownikami. Najpierw trzeba wybrać rodzaj umowy (do wyboru są różne opcje), następnie należy podać dane pracownika, wysokość wynagrodzenia, datę zatrudnienia oraz obowiązki pracownika.

W bazie serwisu są wzory umowy dla 45 zawodów. Za pomocą inFakt można również wystawiać rachunki. Wystarczy założyć konto na porachunek.pl i podać dane swoje oraz klienta, nazwę produktu lub usługi, kwotę itp. Następnie rachunek można wydrukować lub zapisać w wersji elektronicznej.

inFakt.pl - opinie użytkowników:

  1. nie polecam gdyż stosują brzydką zasadę, mianowicie wykupiłem u nich usługe
    na rok, i gdy przez ten czas włożyłem sporo wysiłku w tworzenie bazy klientów,listy towarów itd, to przy przedłużeniu usługi na następny rok okazuje się że jest duża podwyżka(ok 30 %)…, i musiałem zapłacić bo nie chciało mi sie przenosić danych do innej tanszej usługi,,,

  2. Polecam! Korzystam od 2 lat. Cena bardzo przystępna. Od świtu do nocy są dostępne pod telefonem kompetentne Panie Księgowe które cierpliwie odpowiadają na wszelkie pytania. Czas oczekiwania nie przekracza kilku minut, a wydłuża się jedynie w dniu składania pitów i vatów kiedy to i tak infolinia jest otwarta dłużej xD Jedynym minusem jest brak aplikacji mobilnej na telefony z windowsem (android i iphone już są) oraz brak chociażby najprostszego magazynu. Cała reszta, czyli interfejs, tempo aktualizacji po prostu na medal. Gdyby nie infakt, w walce z aparatem skarbowym poległbym z kretesem. Cyk, wybieram klienta z bazy, fakturka mailem i gotowe. Koszty to samo. Aplikacja przypomina o terminach mailem, pozwala rozliczać leasingi, amortyzacje, paliwo i wszelkie inne pierdoły. No nie da rady się do niczego przyczepić. Jeśli jednorazowa podwyżka 30% przy rocznym koszcie usługi tej klasy na poziomie 400-500 złotych to dla kogoś argument to niech sobie wynajmie księgową xD Truchcikiem wróci do infakta. Pozdrawiam!

  3. Próbowałam zarówno infaktu jak i systemu księgowości internetowej wfirma.pl – przyznam że z obu fajnie mi się korzystało ale ostatecznie zdecydowałam się na wfirma.pl w sumie głownie z jednego powodu. Mimo iż musiałam zapłacić przekonał mnie fakt że wfirmie nieustannie coś aktualizują i od czasów kiedy zaczęłam na tym pracować sporo nowych rzeczy pododawali. Opinię tę podzielali moi znajomi stąd korzystam obecnie z tego. Ale ogólnie infakt raczej też jest ok no i moze cos tam sie pozmianialo wiec hejta nie mogę dać.

  4. Ja jestem niezadowolona z usług firmy infakt. Po upłynięciu dwóch miesięcy na darmowe wypróbowanie ich usług automatycznie wciągnęli mnie w droższy plan, którego nie potrzebowałam. Plan udało się zmienić, ale jużw kolejnym miesiącu wystawiono mi fakturę o jedyne 180zł zawyżoną. Korektę przygotowywano kilka dni, w tym czasie dostęp do aplikacji miałam ograniczony. Nie padło nawet słowo „przepraszamy”. Księgowa kilka razy wprowadziła mnie w błąd. Muszę też z nią dyskutować, żeby zechciała rozliczyć niektóre faktury kosztowe. Ceny podane na stronie to oczywiście ceny brutto, usługa bedzie Cie kosztować drożej. Zdecydowanie odradzam.

    • Miałam podobne przeżycia. Stanowczo odradzam Infakt. Musiałam prosić księgową, żeby łaskawie rozliczała mi faktury i podatki, które zapłaciłam (w systemie to jeden klik…), dzwoniłam, pisałam maile i nic… A system Infaktu naliczał mi wysokość podatku na kolejny miesiąc. Dużo nerwów przy tym tracę, a umowę mam niestety podpisaną na rok.
      Ponadto księgowa naraziła mnie na na karę w US, bo nie zaniosła jednego dokumentu. Szkoda gadać, szczerze nie polecam.

  5. Infakt czyli nieustanne podwyżki cen za ich usługi:) w 2016 roku podwyżka wyniosła 50 %. O czym oczywiście w ogólnodostępnym cenniku nie ma wzmianki:) Infakt ogólnie ok, ale cena na początek niska, przywiązują klienta, który stworzył sobie bazę, a później coroczne podwyżki i to na znacznym poziomie.

  6. Rezygnuję z infaktu na rzecz wfirma.pl ponieważ wystawili mi fakturę na przedłużenie abonamentu na 2017 rok w cenie aż o 150 zł wyższej niż w 2016 r. Na szczęście w wfirma.pl jest możliwość zaimportowania kontrahentów z infaktu. Infakt po podwyżce cen jest aktualnie najdroższym programem z księgowością online na rynku. Róbcie tak dalej to potracicie klientów

  7. UWAGA NA INFAKT !

    W dniu 15-01-2017 korzystając z programu do księgowości „infakt” wygenerowałem i wydrukowałem deklarację pit-36l za 2016r. Zweryfikowałem ją po wydrukowaniu a następnie wysłałem do urzędu za pomocą wbudowanej funkcji elektronicznej wysyłki deklaracji autoryzowanej kwotą przychodu za 2015r.

    Tymczasem w faktycznie wysłanym do urzędu przez „infakt” pliku xml zawarte są błędnie przeniesione pozycje z deklaracji. W wyniku tego deklaracja jest niepoprawna rachunkowo. O czym dowiedziałem się dopiero od urzędu skarbowego.

    Pomoc techniczna programu przyznała się do błędu. Wszystkie deklaracje pit-36l za 2016r podatników korzystających z „infakt” są błędne.

    UWAGA TERAZ: Tego samego dnia dostałem informację, że problem jest już poprawiony. Kilka godzin później wygenerowałem korektę, zajrzałem do XML i nadal to samo !!! Zmienił się tylko cel złożenia na korektę.

    Wraz z wygaśnięciem mojego abonamentu „infakt” przenoszę księgowość do innego programu.

    • Panie Radosławie, zgodnie z naszą korespondencją informujemy, że błąd został naprawiony 19 stycznia w czwartek. Dołożyliśmy wszelkich starań aby Klienci nie odczuli z tego powodu niedogodności. Skomunikowaliśmy się ze wszystkimi Klientami, których dotyczyła ta sytuacja. Wytłumaczyliśmy na czym polegał błąd i poinformowaliśmy w jaki sposób go naprawić – rozwiązaniem była ponowna wysyłka deklaracji za pośrednictwem naszej aplikacji. Przepraszamy za zaistniałą sytuację. Pozdrawiamy!

    • Panie Bartoszu, zajmujemy się zakładaniem firmy. Usługa jest bezpłatna lecz wiąże się z podpisaniem umowy na usługi Ogólnopolskiego Biura Rachunkowego. Czas założenia działalności to maksymalnie 7 dni. W razie pytań zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam!

  8. Źle się zaczyna. Poprosiłem o oddzwonienie, zaakceptowałem termin i godzinę wskazaną na stronie, … ale cisza, zero odzewu. A podobno oddzwaniają w 45 sekund 🙂

Dodaj komentarz